Wednesday, April 18, 2007

Pes si vybral mě

Ačkoliv většina úspěšných kynologů si psy systematicky vybírá, případně pro své úspěchy zaměřuje i vlastní chov, mistr republiky přiznává, že v jeho případě to bylo opačně. „Vybral si mě pes. Začal mě pošťuchovat čenichem, jakoby naznačoval, jak se k sobě hodíme. Jeho naléhání jsem neodolal a bylo po výběru.“
První rok se štěnětem cvičil spíše volně, nejčastěji doma. S ročním mladíkem Fordem začal Josef Frynta pilně cvičit v kynologickém klubu v Opočně. „Školu vrcholného výcviku vám nikdo nedá, knihy o výcviku jsou hezké, ale nedostačující, vše se musí a zažít. Snažil jsem se pochytit co nejvíce od zkušenějších kynologů, ale každý má své metody a nikdo detaily vedoucí k úspěchu neprozradí. Většinu výcvikových nuancí jsem odkoukal. Proto jsem také vystřídal několik cvičišť.“

Labels: ,